Summa sidvisningar

2013-08-02

Percy Nilsson

Ja jävlar vilket övertramp Mr. Redhawk, Percy Nilsson stod för häromdagen då han borrade hål på et däck på en hemglassbil för att han tyckte att ljudet störde så mycket. han nekar förstås men självklart är han skyldig och det ska han straffas för. Maken till överdriven reaktion har man sällan skådat. Han har tydligen stört sig på ljudet tidigare och gnällt hos en massa olika instanser, men alltså på riktigt, det är knappast mer än en gång i veckan och det är väl bara att stänga dörren och sätta på lite musik så slipper man höra ljudet, om det nu stör så mycket. Själv tycker jag att det är mest trevligt. Jag brukar vara den som rusar ut först ;-).

Men det finns saker som faktiskt stör mig en de,l även om jag inte skulle springa ut med borrmaskinen i högst hugg, och här kommer en lista på det och med det även kanske lite tips till Herr Nilsson vad han kan ta ut sina aggressioner på.

1. Folk som kör för fort på våran gata. Vi bor längst upp på en gata som är ganska smal och fylld av barn som leker. Ändå finns det idioter som på nåt sätt lyckas få upp farten och gasar förbi oss i typ 60-70, helt i onödan och ibland helt livsfarligt. Jag blir vansinnig på detta.
2. Folk som inte har koll på sina barn på stranden (och andra liknande ställen). Blir så jävla less på föräldrar som låter sina (små)barn leka fritt på bryggor och i ganska djupa vatten medan de sitter på stranden och blippar på telefoner eller pratar med nån polare utan att ha koll på vad barnen gör och även om de har koll så är det långt ifrån händelserna.
3. Folk som röker. Åååhh vad jag tycker att den där doften är äcklig. Vi har en granne som röker och ibland så måste man nästan gå in för att röken tränger fram. jag vet att det inte är olagligt eller ens konstigt att folk röker men det är bara så jävla äckligt.
4. Folk som verkar ha så jävla perfekta liv. Här är jag ute på djupt vatten men jag stör mig oerhört mycket på dessa personer som flera gånger om dagen (minst fem) måste uppdatera på FB eller instagram hur bra deras sommardagar är, hur mycket solen lyser, hur soft det är i en hängmatta eller på en strand eller liknande. Nån gång i veckan är självklart ok berätta, men inte hela tiden. Speciellt när småbarnsföräldrar gör det för det är ju totalt uppenbart att de ljuger, ingen har så lugnt, skönt och perfekt med ett  gäng busungar runt sig..


Nej nu blev det för mycket negativt så jag slutar med fyra i topp idag, gonatt!

1 kommentar:

  1. Ja, det var verkligen mycket negativt med många förstärkningsord av den arga typen. Men oftast är dina listor mer positiva.
    Jag håller verkligen med om hastigheten vid ert hus. Jag kämpade mycket i Nåntuna för att få ner hastigheten på vår gata. Just där vi bodde, körde de som snabbast.

    SvaraRadera