Summa sidvisningar

2012-12-30

2012

Ja vill inte låta som en oldie men åren går verkligen fort. Det känns som om det var ganska nyss som vi firade in 2012 med pompa och ståt och nu är det dags för att fira in 2013 och tacka 2012 för gott samarbete.. Är inte säker på att jag hinner skriva med avslutande inlägg för året imorgon så då får det bli en liten årssammanfattning idag istället. För att göra det enkelt för mig så går jag tillbaka till mitt blogginlägg den 1/1 för att kolla vad jag skrev om 2012 och så blir det ett litet facit nu..

1. Pappaledighet. Jag såg fram emot detta väldigt mycket men så här i efterhand så blev det inte som jag hade hoppats på. Det var inte många veckor där barnen var friska, ofta hade jag två sjuklingar hemma, det var magsjukor, vattkoppor, öroninflammationer och allt möjligt skit.. Men vissa dagar så var det helt underbart, speciellt de fina vinterdagar då jag tog med Konrad i barnvagnen och åkte långfärdsskridskor på sjön..
2. Sommaren. Ja det blev ju inte mycket till sommar, mest regn och kallt och de regnfria stunder så blev det mest måla och fixa hemma med huset. Fast det blev ju ändå en del bad om än korta och kalla och det var ju det som var förhoppningen, alltså inte att det skulle vara kallt utan att det skulle bli mycket bad.
3. OS i London. Vi kom ju aldrig iväg på detta pga inskolning, jobb och annat så det fick avnjutas på TV istället. det kändes lite bittert men vi sparade ju en del pengar på det iaf..
4. Barnen. Ja oavsett hur man ser det så är barnen alltid i mittpunkten. Sigrid har precis som jag hoppades i början på året utvecklats enormt mycket. Hon kan snart läsa och hon skriver rätt bra, hon har humor och ett härligt humör.. Konrad har också utvecklats otroligt mycket men är fortfarande vår bebis. Håller ett vansinnigt tempo från morgon till kväll och river ner allt i sin väg. Nu de senaste två månaderna har han hållt sig frisk, vi hoppas att det får fortsätta så då han har haft otroligt mycket sjukdomar och problem med det mesta
5. Träning. Här är jag otroligt nöjd med året. Mycket skridskor i början på året, sen löpning 3-4 ggr i veckan under barmarksperioden och nu en del skidor. Det märks att kroppen har blivit äldre då det inte går så fort längre men det är väl kanske inte det viktigaste. Har lite planer för framtiden men det kommer jag till i mitt inlägg om 2013!

Happy New Year!

1 kommentar:

  1. Trevligt berättat och precis som man tänker sig att livet är: både ljust och mörkt. Ni har i alla fall genomfört året imponerande!

    SvaraRadera