Summa sidvisningar

2012-12-07

Hysterier/Mysterier

Det finns vissa fenomen inom som jag inte alls förstår varför det blir sån hysteri runt. Det kan vara filmer, tv-serier, artister. Det kan även vara idrottsevenemang som  Stora mysterier för mig. För att jag inte ska krångla till det mer så kommer listan här så kommer jag förklara.
1. Bruce Springsteen. För nån månad sen började snacket om att han var på väg tillbaks till Sverige för ytterligare spelningar och helt plötsligt började snacket. Var ska han spela, när kommer han, kommer Leif Mannerheim fixa hans middag.. Jag har lust att bara skrika: Va fan, han var ju här alldeles nyss, det är ju samma turné, hur jävla spännande kan det bli. Sen när biljetterna släpptes tog det tydligen bara nån timme innan det tog slut. Jag fattar absolut ingenting. Alltså, jag harsett han live och det var ju bra men det finns det ju mycket annat som är också..
2. Bond-filmerna.. Här snackar vi en filmserie som har gått i typ 300 år och filmerna är inte bättre än nåt annat i actiongenren men ändå blir det ett jävla liv så fort en ny Bondfilm kommer ut. Det haussas och skrivs och alla ska ha en åsikt. Jag fattar absolut ingenting.
3. SHM. Ja jag fattar att de gör bra, dansvänliga låtar men att det har blivit en sån stor grej att de fyller Friends arena tre dagar i rad, nej det fattar jag inte. Helt plötsligt lyssnar alla på housekillarna, både unga och äldre och tidningarna skriver en massa artiklar om dem.
4. JVM i hockey. Jag måste ju få med en sportgrej på listan och eftersom det snart är dags för detta totalt uppförstorade mästerkap så måste jag ta med på denna plats på listan. Jag har kommenterat det förr så jag ska inte gå in så djupt på det men för mig är det helt otroligt att ett juniormästerkskap där bara några få länder kan vinna får så mycket uppmärksamhet och så mycket mediatid. Att det var snack om bragdguldet var bara pinsamt.
5. PSY. Nästan 900 miljoner visningar på youtube, helt otroligt, alltså nära en miljard gånger har det tryckts på en video på en låt med en fjantig dans, visst en lite medryckande låt men ändå, helt otroligt märkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar