Summa sidvisningar

2012-12-21

Årets svenska låtar

nej nu ska jag fanimig börja blogga igen. det är bara så sjukt segt att komma igång när man haft ett lägre uppehåll, typ som med träningen. Idag var jag ute på en kort skidtur efter några veckors träningsstiltje å du kan jag ta tag i det här med bloggandet också. har haft många bra listor på gång under detta lååånga uppehåll men får se hur många av dessa som skrivs, en hel del har blivit lite för inaktuella.
Idag så börjar jag iaf med lite årslistor och den första handlar om årets bästa svenska låtar. Egentligen borde jag inte skriva några nymusilistor så jag har sjukt dålig koll på sånt nuförtiden men jag ska ge det ett försök iaf..

1. Loreen. Euphoria. Brydde mig inte så mycket om segern i Eurovision då jag tycker att det är en märklig tävling men låten är riktigt bra.
2. Petra Marklund. Händerna mot himlen. Kul att Petra gjorde en svensk skiva. Den höll hög klass och singeln är ett av det starkaste spåren.
3. Linnes Henriksson. Lyckligare nu. En av mina svenska favoritskivor från året. Idol-Linnea överraskade stort på mig. Kul att se hur hennes karriär fortsätter.
4. Kent. 999. Går inte att ha en lista utan dem. Deras nya skiva är ingen av deras allra bästa, det var alldeles för mycket utfyllnad men det fanns ett par-tre sjukt bra låtar och denna första singel får ta platsen på listan. En riktig Kentklassiker. Bra text, lång och med bra driv hela vägen.
5. First aid kit. Emmylou. Hade helt missat dessa underbara tjejer men sen så pratade Filip&Fredrik om dem i deras podcast och då började jag lyssna och jävlar va bra deras debut är och denna underbara lilla sång är den starkaste!

Kul att vara tillbaka igen, imorgon blir det en ny lista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar