Summa sidvisningar

2012-12-22

årets bästa TV

Igår så rankade jag de bästa svenska låtarna 2012. Idag tänkte jag ranka det bästa på TV:n från året som snart är till ända. Precis som med musiken har jag verkligen inte full koll så om nån annan har några bra idéer så får ni gärna komma med era egna listor..

1. Vinterstudion. Helgens räddning många gånger. Bra studiosnack, roliga reportage och såklart skitrolig direktsänd vintersport. Sen är nog jag en av få som tycket det var skönt att slippa skidskyttet på SVT den senaste säsongen. Ostbågen och Kalle Grenemark tycker jag är totalt usla och därför var det skönt att Tv4 körde den delen förra vintern.
2 Mästarnas mästare. Den nya ordningen med två "heat" kasnske inte var det mest lyckade draget men oavsett så är det fortfarande välgjort, spännande, intressant och roligt.
3. Så mycket bättre. Precis som på plats nummer två så var det inte riktigt lika bra som säsongen innan men Uggla, Darin, Maja, Miss Li och Olle Ljungström gjorde en hel del bra tolkningar av varandras låtar och några få var och är hits.
4. Sveriges mästerkock. Många matprogram tillhör mina favoriter och jag gillar kanske egentligen den amerikanske versionen bättre men den svenska varianten lyfte sig i säsong två och bjöd på bra underhållning med flera original som deltog, lagom hårda domare och mycket rolig matlagning.
5. Musses klubbhus. Måste ta med ett barnprogram då det är en ganska stor del av TV-tiden som går till detta. klubbhuset är ett av Sigrids absoluta favoriter och ett program som även vuxna kan titta på. Kul, lärorikt och lagom barnspännande.

Det var allt för idag, ny lista imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar