Summa sidvisningar

2013-11-04

Brillorm

Jag har varit brillorm, foureyes i nästan hela mitt liv. Var väl fyra år när jag fick mina första glasögon och sen dess så har jag väl avverkat ett 15-tal olika modeller. Under en period på dtygt 10 år så använde jag mest linser men jag tyckte det blev för bökigt i längden och någon ögonoperation har jag inte haft råd med så det har blivit så att glasögonen har fått hänga med.
I helgen så var jag med om två grejer när det är som jobbigast att använda glasögon, tänkte rkova om det och några andra tillfällen då jag verkligen skulle vilja se perfekt..

1. På badet. Det är skitjobbigt att inte se något när man är ex. på Fyrishov. Folk hälsar och man får då välja att ignorera och inte låtsas som någonting eller så får man gå skitnära för att se vem det är. Alternativt ha glasögo på sig när man badar men det ser ju så sjukt töntigt ut.
2. När det regnar. Var ute och sprang igår i ösregn. Efter bara några minuter så blev brillorna helt immiga och jag såg typ ingenting. Extra svårt när det var mörkt och många lampor i elljusspåret var mörka.
3. När det är varmt. Svett= glasögon som glider ner längre och längre på näsan.
4. När det är sol. Saknar verkligen att kunna dra på sig ett par snygga solbrillor och inte behöva ha några som man sätter på de vanliga glasögonen.
5. När man vill se lite cool ut. Det är bara att erkänna, man ser inte alls lika cool ut med brillorna på

Japp så var måndagens lista avslutad. Tack å gonatt!

1 kommentar:

  1. Nog är det så, att du var fyra år. Bökigt med glasögon, men är det inte nu ganska coolt att ha glasögon? Det trodde jag. Men i badet, vid regn, vid sol mm är det besvärligt, det håller jag absolut med om.

    SvaraRadera