Summa sidvisningar

2013-11-18

Sista chansen imorgon

Imorgon är det verkligen vinna eller försvinna. Om drygt ett dygn så vet vi om det blir nån resa till Brasilien eller om det blir ytterligare en VM-miss, i så fall den första gången sen 80-talet som vi missar två mästerskap i rad (1982 och 1986). Jag tänker inte våga på mig nån gissning och har inte ens några funderingar på matchen utan hoppas bara på det bästa. Jag har fått en del synpunkter på att det är lite mycket sport på listorna och det är väl det men efter detta inlägg så lovar jag att det är slut på fotbollsinläggen ett tag men idag så ska jag vara egoistisk och ranka fem skäl till att det är viktigt för mig personligen att Sverige går till VM.

1. För att jag ska kolla. Om inte Sverige går vidare efter matchen imorgon så tvivlar jag att jag kommer att kolla mer än några enstaka matcher. Sist när det begav sig 2010 så såg jag inte mycket och med de sämre matchtiderna nu så blir det väl ännu mindre.
2. För att umgås med kompisar. Finns det några trevligare än att träffas, dricka några öl och kolla på Sverige i spännande fotbollsmatcher. har många sådana minnen från EM-92 och framåt.
3. För att kunna berätta för barnen. Tänk var kul att berätta för barnen när de blir äldre om sommaren när de var tre och fem år och Zlatan vann skytteligan och Sverige tog sig till final.
4. Nattvakande. Det är något visst med att kolla på sport på natten, därför så hoppas jag på Sverige!

Nej, hade tänkt minst en plats på listan till men jag måste få lite sömn! Hörs igen imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar