Summa sidvisningar

2014-01-12

Få läsare

Det började med att det inte gick att länka från bloggersidan till Facebook, det fortsatte med att jag inte skrev så bra inlägg och vips var besökarantalet på min sida nere på väldigt låga nivåer. Trist, men jag det är bara att jobba på och skria bättre inlägg. Dock inte ikväll då jag inte har någon ork att skriva nåt roligt eller spännande. Jag ska istället då skriva en lista över de punkter som gör att bloggen får många läsare.

1. Länka och dela. Utan länkningar så blir läsarna få. Med länkningar så brukar det snabbt stiga i höjden, speciellt om någon annan delar vidare.
2. Skriva bra. Enklaste sättet. Skriv bra och intressant så kommer det läsare. Tycker oftast(men absolut inte alltid) att det blir bra och hoppas att de som läser håller med.
3. Skriva rätt tid på dygnet. När texten läggs ut för sent på kvällen så är det många färre som läser. Runt kl. 21 verkar vara den bästa tiden.
4. Använda rätt ord i rubriken. Om man får till rätt ord som är bra sökord så kan man få många "gratisträffar, typ som när jag skrev om bästa svenska komedier, då var det många som var inne på sidan och läste.
5. Rätt ämnen. När jag skriver om sport så är det många som läser men även många som dissar det totalt. Samma sak om jag skriver om musik, film eller TV. Det är svårt att hotta det perfekta ämnet, det är väl kanske om man skriver om skolan, det brukar alla ha en egen åsikt om!

Så, det var allt för idag. Tack o gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar