Summa sidvisningar

2014-01-20

, Vintervila

Nej, jag har inte gått i ide, jag har inte snöat inne, jag har bara inte haft nåt sug efter att skriva något, det blir så ibland. Idag tänkte jag skämmas lite.. De t var nämligen så att jag försökte på mig en OS-tippning i november och den ser totalt superusel ut. Men till skillnad mot vissa journalister (Mats Wennerholm t.ex.) så står jag fast vid min usla tippning och hoppas att allt mirakulöst vänder och mina tips går in. Här kommer iaf tipsen och en liten kommentar till hur det ser ut för tillfället..

1. Herrstafetterna skidor. Slår ihop vanlig och sprintstafett.. Om inte alla skadas eller allt går åt skogen så blir det Mk medaljer här. Sverige har både toppen och bredden. Olsson skadad, Hellner ur form, Richardsson är inte heller på topp. Nej det blir tufft att ta medalj för distansherrarna. För sprintherrarna ser det omöjligt ut. I förra helgens tävlingar åkte ett lag ut i kvalet och det andra kom sist i finalen..
2. Johan Olsson. Håller han samma klass som de två senaste åren så tar han medalj. Han har tre bra chanser att fixa det. Skadad och sjuk om vartannat och mil från formen. Är det någon som kan komma tillbaka snabbt så är det väl Olsson men denna gång tvivlar jag starkt, riktigt starkt..
3. Damstafetterna. Konkurrensen är inte stenhård på damsidan och Sverige är numera ett land som ofta fixar medaljer. Kalla har varit lysande i år men hon är ganska ensam om det. Det blir oerhört tufft att medalj om inte lagkompisarna får till det. De som verkar vara mest på g. förutom Kalla är inte ens uttagna i truppen..
4. Fredrik Lindström. Om han håller en fortsatt uppåt kurva så tar han medalj. Till skillnad mot många andra deltagare så har han fyra distanser och chanser på sig. Några bra lopp men många helt usla också. Många bom nu senast i helgen bådar inte gott. Stafetten klart bästa chansen.
5. Maria PH. En av många alpina som kan ta medalj. Hon har två chanser och har bra facit från mästerskap! Bästa tippningen. Här känner jag att jag var rätt ute. Maria har två chanser där hon med bra åk tar minst en medalj, så säker är hon!

Nej hade jag fått tippa nu (det ska jag nog göra senare i veckan..) så hade jag tagit med slopestyle och skicross-åkarna, Kalla och curlinglagen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar