Summa sidvisningar

2014-01-06

GW

Nu under ledigheten så har jag lyckats läsa några böcker och en av dem är Leif GW Perssons senaste roman, " Den sanna historien om Pinocchios näsa". Jag har läst alla GW:s polisromaner och jag tycker att de håller allra högsta klass. Här kommer en lista över de bästa!

1. Den döende detektiven (2010) den sista med Lars Martin Johansson
2. Faller fritt som i en dröm (2007) Den avslutande boken i trilogin om Palmemordet. Grymt spännande
3. En annan tid, ett annat liv (2003). Utspelar sig från mitten av 1970-talet och framåt och allt vävs samman snyggt.
4. Linda, som i Lindamordet. Den första boken där Evert Bäckström är den stora stjärnan.
5. Samhällsbärarna (1982) Måste ta med en av de första han skrev på 80-talet. Lite annorlunda mot dagens böcker, men ändå bra!

Så, tack för ikväll, hörs igen senare!

1 kommentar:

  1. Jag har läst hans memoirbok Gustavs grabb. Intressant och mycket bra, tyckte jag. Han och jag har samma födelseår så det var också mycket jag kände igen om händelser och tidsanda.

    SvaraRadera