Summa sidvisningar

2014-01-04

Skivor 2014

Planen var att bloggbomba så här i början på året men jag har faktiskt varit så lat så jag har inte orkat plockat fram datorn men nu så här på lördagkvällen så tog jag mig samman och idag så ska det handla om skivsläpp under detta nya år, 2014.
Det blir ju inte så mycket skivköp längre(det har jag skrivit om förut) men några av dessa skivor som sägs ska komma ut under året kan mycket väl hamna hemma hos mig i fysisk upplaga (alltså inte bara spotify).

1. Kent. Sveriges bästa band genom tiderna är på gång igen. Skivan spelas just nu in i L.A. Den förra skivan som snart är två år gammal hade några skyhöga toppar men också några låtar som är bland det sämsta de släppt på skiva. Hoppas på en bättring till denna gång.
2. U2. Det var väl ett tag sen de släppte en skiva och ännu längre sen som de släppte en riktigt bra skiva. det är dags nu! Hoppas på en rockig jävla dunder skiva fylld med hits!
3, Metallica. Gubbarna är på g. igen. Förra skivan Death magnetic (2008) var ett steg i rätt riktning men det blev lite för svåråtkomligt. Hoppas på samma stil nu men kanske inte riktigt lika trashigt och kanske nån mer refräng, då blir det grymt!
4. First Aid Kit. Deras riktiga debut skiva The lions roarvar ju fantastisk och Emmylou var en av 2012 års bästa låtar. Ska bli sjukt spännande att se vad uppföljaren har att komma med. Hoppas på samma briljans och ännu fler lysande poplåtar.
5. Robyn. Här snackar vi krav. Efter supersuccén med Body talk 1-3 för några år sen så är uppföljaren på gång. Från body talk kom singlar som sålde mycket över hela världen och hon återkom till världsscenen efter några års frånvaro. Lyckas hon återigen att charma skivköpare och danspubliken!

Tack för idag! Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar