Summa sidvisningar

2012-11-10

Allsvenskt kval

Det gladde mig när jag idag såg att Halmstad hade tvålat dit Sundsvall rejält i dagens allsvenska kvalmatch. Jag har inget emot Giffarna så men det är ett ruskigt ospännade lag och det där norrlandsfönstret som det pratas om ibland skiter jag fullständig i. HBK däremot är ett lag som jag alltid ska ligga i allsvenskan. De har haft framgångar i dåtid men även i nutid och så har de ju fostrat en hel del storspelare. Det finns fler klubbar som jag gärna skulle ha upp i högsta serien och här kommer en lista på några sådana klubbar.

1. IK Brage. Självklart vill jag ha upp mitt favoritlag från Borlänge. har inte riktigt varit nära sen de tog steget tillbaka till Superettan men det blir bättre och bättre för varje år. Var uppe senast 1993, läge för 20-årsjubileum nästa år.
2. Hammarby. Verkar ju vara en sjukt misskött klubb men de har mycket fans, är från huvudstaden och har mycket gamla traditioner så de ska såklart spela i eliten.
3. Örgryte. Har varit nere å vänt i div.1. Ytterligare ett klassiskt lag med framgångar för länge sen och även en del bra resultat på 2000-talet. Hoppas att de kan utmana om en plats i allsvenskan under nästa säsong.
4. Sirius. Ok här är jag ju lite Uppsalapatriotisk men skulle det inte vara underbart att ha ett allsvenskt lag på hemmaplan. Men för att det ska hända så måste de ju först gå upp till Superettan och det var verkar allt annat än enkelt då de sumpar sina chanser säsong efter säsong.
5. Örebro. Trist att de åkte ut. Det är ett lag från en ganska stor stad och de spelar ganska kul fotboll. Hoppas att de satsar på en snabb tillbakagång till allsvenskan.

Det var allt för idag. tack å hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar