Summa sidvisningar

2012-11-08

Några måsten.

Nej det blev ingen mer presidentlista som jag hade tänkt. Annat kom emellan och nu idag så känns det inte aktuellt. Så istället blir det en helt annan lista. Idag var det nämligen julmustpremiär. Alldeles för tidigt egentligen men jag blev så himla sugen häromdagen när jag var och handlade och sen såg Sigrid flaskan i kylen och då blev hon också sugen och ja då blev det så att vi provsmakade årets apotekarnesmust. Den var grym som vanligt!
Ja vad är då måstena under uppladdningen inför julen. Det tänkte jag göra en lista på idag!

1. Julmust. Jag dricker in princip aldrig läsk under resten av året (förutom bubblevatten) men under halva novemeber och december så är jag så nära missbruk man kan komma. Som tur är så försvinner ju musten från hyllorna nån dag efter nyår så missbruket dör ganska snabbt och jag brukar sällan ha nån abstinens..
2. Glögg. Också nåt som är så otroligt gott att dricka under tiden fram till jul. Klart att vingköggen är godast men för mig funkar även saftglöggen bara man har russin och mandlar till.. Den ska också alltid kokas, annars får det vara!
3. Tända ljus. Hör också till såklart när mörkret kommer allt tidigare. Så mycket ljus som möjligt och så ofta som möjligt!
4. Sunkig julmusik. Detta kan man ju bli galen på ganska så tidigt i december men det är nåt visst ändå med att lyssna på lite smådåliga jullåtar och sjunga med.
5. Pyntet. Här får man väl vänta lite till men Sigrid är ivrig som f-n och tycker att allt är så himla fint.

Eftersom det är VAB-dags imorgon så är det "helg" nu. Får se hur mycket listor som hinns med då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar