Summa sidvisningar

2012-11-03

Olle Ljungström

Dagens inlägg känns ganska så givet. Olle Ljungströms dag i årets säsong av S mycket bättre var den som jag hade högst förväntningar på och jag blev inte besviken. Tyvärr så var jag tvungen att jobba samtidigt(ja jag har prioriterat fel i veckan) men själva låtarna kollade jag ordentligt på. det mesta var riktigt bra och Ugglas var både väldigt överraskande klart bäst.
Olle är, enligt mig, en av Sveriges absolut mest underskattade artister med en hel drös bra låtar. Jag kan inte säga att jag följt han sen reeperbahn-tiden, då skulle jag ljuga men hans sologrejer har jag bra koll på. Så den givna listan idag blir att ranka hans fem bästa sololåtar. Förutom hans musik så vill jag även uppmärksamma hans insats i TV-programmet Knesset på ZTV där han satt i panelen med Ewa Röse och Sofia Wistam, lysande underhållning. Nu till listan!

1. En apa som liknar dig (2000)
2. Norrländska präriens gudinna (1996)
3. Jag spelar vanlig /(1993)
4. Nåt för den som väntar (1997)
5. Jag och min far (1997)

2 kommentarer:

  1. Var kan man lyssna på hans musik?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spotify är alltid ett bra ställe om man ska lyssna på nån artist som man inte känner till så bra.

      Radera