Summa sidvisningar

2012-11-20

Störningsmoment i trafiken

Denna lista har jag haft i tankarna länge men det har inte blivit av. Efter dagens färd hem så kände jag starkt att idag så måste denna lista komma ut!
Under en tioårsperiod så cyklade jag till jobbet varje dag, i regn och sol, i snö, tidig morgon som sen kväll. I princip varje dag året om. Därför tyckte jag faktiskt att det skulle bli rätt skönt att behöva ta bilen till jobbet, lyssna på lite bra musik och ta de lugnt och oftast så går det bra men ibland så vill man bara skrika högt och då är oftast då problemet mina medtrafikanter. Därför ska jag idag lista fem riktigt stora irritationsmoment i trafiken!

1. Folk som kör för långsamt. Alltså är det 90 km/h så kör man inte 78, så är det bara. Ok om det är mörkt och halt eller en massa regn som gör att man inte ser nåt men som idag på eftermiddagen så var det torr väg och i övrigt bra förutsättningar, så kör man i 90 eller strax under men inte 70!!
2. Folk som inte blinkar. det är inte jobbigt att använda blinkers, det är inte svårt med regler när den ska användas. Alltså, när ni ska svänga, blinka!
3. Folk som kör för nära. Jag hatar att ha bilen bakom slickandes typ två meter bakom. Håll avstånden så blir det säkrare för alla.
4. Folk som inte kan köra i rondell. Alltså, rondellkörning är inte särskilt svårt. man kör in, byter fil om det behövs, blinkar när man ska köra ut och sen svänger man ut. Konstigt att folk ändå ofta kör minst sagt märkligt i rondeller.

Med detta vill jag inte säga att jag är nån perfekt bilförare, snarare tvärtom men jag kan ju ha åsikter ändå!

Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar