Summa sidvisningar

2012-11-24

Så mycket bättre säsong fyra

Så mycket bättre har blivit en hit även i år. T.o.m. Sylvia Vrethammars dag blev lyckad och det var ju faktiskt flera av låtarna som man kände igen. För ett år sen typ så skrev jag ett inlägg om de artister jag ville ha med till denna säsong och jag fick ju faktiskt med en på min lista.. http://dagenslista-mats.blogspot.se/2011/11/sa-ruggigt-mycket-battre.html
Nu tänkte jag göra en lista om det skulle visa sig att det bir en säsong fyra (vilket det säkert blir). Förra listan skrevs lite utefter vilka jag tridde skulle kunna tänkas ställa upp men denna lista är en ren ösnkelista med personliga favoriter och då skulle jag vilja ha med dessa sju underbara svenska artister.

1. Jocke Berg. Ja detta var ju det mest självklara valet. Leder det bästa bandeti Sverige och skriver de bästa låtarna till dem och till många andra av Sveriges toppartister,
2. Agneta Fältskog. Sveriges mest hemlia artist. Tänk att höra henne berätta alla gamla ABBA-minnen och höra de andra sjunga låtarna.
3. Håkan Hellström. En av de största genom tiderna i svensk pop skulle givetvis göra sig bra i detta program
4. Marie Fredriksson. Hade Sveriges bästa röst innan sjukdomen. Sjunger fortfarande lysande och skulle göra många andra låtar på ett enastående sätt
5. Per Gessle. Ja men måste ju få önska. Stor låtskatt och han har sjungit en hel del covers förr
6. Jenny/Malin Berggren. Nån av ace of base systrarna skulle lätt platsa i detta sammanhang
7. Niklas Hillbom.. Jumper var Sveriges bästa popband den andra halvan av 90-talet och hitsen var många

Som bubblare så har jag Jakob Hellman men har ju bara släppt en skiva så det blir kanske lite svårt att sjunga hans låtar då men annars så är han ett intressant namn..

Har egentligen inga förhoppningar om nån på denna lista men håll med om att det skulle bli otroligt bra med dessa sju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar