Summa sidvisningar

2012-11-26

Artister som jag skulle vilja höra mer av

Satt å slölyssnade lite på spotify här nån kväll när jag satt å jobbade och hittade till min glädje en av mina svenska favoritskvivor från 80-talet, nämligen Tone Norums One of a kind som kom 1986 (tror jag). Norum är en sån artist som man önskar hade haft en lite längre karriär. det kom väl bara nåt album till från henne innan hon glömdes bort (jag har inte hört nåt nytt med henne iaf). Det finns ju flera sånna artister där karriären av olika anledningar blivit ganska kort och haft en fåtal succéer. Här kommer en lista över några av dessa!

1. Jakob Hellman. En sån artist som dyker upp i dessa sammanhang. Släppte en skiva som blev en superduperframgång och sen har det inte blivit nåt mer album och bara nån enstaka låt. Har själv sagt i intervjuer att han inte lyckats skriva några bra låtar sen dess. Han har dykt upp i lite olika sammanhang de senaste åren och man kan ju alltid hoppas på en ny skiva.
2. Idde Schultz. Släppte en lysande svensk popskiva 1995 och borde ha fått chansen att följa upp framgången men nåt mer solo blev det inte. Däremot har hon lirat en del med Winnerbäck och gjort nån skiva med Anna Stadling men det är inte riktigt samma sak.
3. Jumper. Ja de släppte ju tre skivor men deras karriär var alldeles för kort. Det kändes som om dom hade mycket mer bra musik att ge ut. Jävligt synd att de la av. Sångaren Niklas Hillbom släppte en soloskiva senare men den var de få som köpte.
4. Martin Svensson. Söker man på Martin på Spotify så dyker det upp nån dansk x-factorvinnare men på min lista så handlar det om killen som släppte låtan Fiskar som viskar i slutet på 90-talet. Hela den skivan var faktiskt riktigt bra. Spelade senare i bandet Nina Rochelle men jag hade gärna hört mer av solo-Martin
5. Motorhomes. Nån som kommer ihåg dem? En svenskt band som bl.a. släppte hitsen Into the night och den fantastiska Slow down. Lät som Kent gjorde på Isolatiden fast på engelska. De försvann snabbt och jag har ingen aning om vad som hände men synd var det..

Ok nu är den nya veckan igång med förhoppningsvis en hel del roliga listor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar