Summa sidvisningar

2013-02-03

facebook

Idag så hade jag tänkt mig ett litet inlägg om det som många svenskar ägnar timmar åt varje vecka, nämligen Facebook. Jag är helt klart en av dem. Jag tycker att det är kul att se vad folk skriver, vilka bilder de lägger upp och jag gillar de möjligheter som finns att chatta, spela spel gå med i olika grupper osv. det bästa med det är att det blir ett lätt och naturligt sätt att hålla kontakten med folk. Många av de personer som jag har en del kontakt med på FB skulle jag aldrig annars höra av mig till och det tycker jag är roligt. Har varit medlem sen september 2007 och har varit aktiv sen dess. Tänk om man skulle räkna antalet timmar som man har lagt på det.. nej det vågar jag inte ens tänka på. det s
Jag ska idag ranka de likes man får och de kommentarer man får på sina inlägg. Ju fler likes desto bättre såklart. Och vad ska man då skriva eller vilka bilder ska man lägga upp för att få så mycket likes och kommentarer som möjligt
Dagens lista kommer att handla om de inlägg man skriver och de bilder man lägger upp och med det vad som ger flest likes och flest kommentarer. Det är ju viktigt att många trycker på den lilla likeknappen och/eller kommenterar vad man skrivit, och med dessa fem typer av inlägg så brukar det bli mycket av den varan…
1.       Bilder på barnen. Slår aldrig fel. Alltid ett bra sätt att få många gulliga kommentarer.
2.       Kommentarer om någon stor TV-händelse. det kan vara ett sportevent, det kan vara melodifestivalen eller nåt annat stort. Direkt så dyker det upp en hel del kommentarer och åsikter.
3.       Incheckning på något uteställe. Speciellt när det handlar om en barnfri kväll (som igår). Då blir det alltid ett gäng uppskattande likes.
4.       Segrar för Leksand. Nu brukar jag vara lite restriktiv med den varan eftersom jag själv brukar irritera mig på andra fans som kommenterar i tid och otid men när jag väl skriver nåt om LIF så vet jag att de leksandspolare man har kommer att gilla!
5.       Egen födelsedag. detta blir ju inte riktigt samma sak då det inte handlar om något eget inlägg men på födelsedagen så brukar det plinga till rejält på FB-sidan. Visst det är ju ett ganska opersonligt sätt att gratta men hellre det än ingenting.
Ok då var veckan slut. Hörs igen i nästa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar