Summa sidvisningar

2013-02-22

Gladiatorerna

Ibland så hakar jag upp mig på ett specifikt TV-program och då har jag svårt att släppa det. Ofta är det töntliga musikprogram som Så ska det låta och Doobidoo som jag dissar men även Skavlan är ett sånt program som jag har oerhört svårt för och då blir jag irriterad när andra hyllar det. Mitt nya ”dissprogram” är Gladiatorerna. Originalet American gladiators tyckte jag var charmigt. Utmanare och gladiatorer i hockeyfrillor och lagom farliga grenar. Min favorit då var när man skulle springa på en bana och skjuta tennisbollar på en gladiator samtidigt som man skulle ta skydd bakom olika hinder. Men den nuvarande svenska upplagan är totalt genomusel tycker jag, det enda som fortfarande är kul är den sista avgörande striden man mot man när det gäller att snabbast ta sig igenom en hinderbana, I övrigt är det bara skit och här kommer mina anledningar till varför..
1.       Anabola är skit. Jag vet att TV4 har lovat att gladiatorerna inte har knaprat nåt olagligt men när man ser muskelmassan hos dem har jag svårt att tro på det. Ganska många av dem ser ut att ha käkat eller annat gult piller. Eftersom det är ett familjeprogram så tycker jag att det är fel att barn får bilden av att det är coolt med så mycket muskler..
2.       Att slå andra är inte ok. Vissa av gladiatorerna verkar helt galna. Jag vet att det bara är en show, men ändå.. att stå och slå en annan person upprepade gånger i huvudet med ett klart uppsåt att göra illa,  med en klubba kan aldrig vara ok även om det är ett TV-program och en del av showen.
3.       Kommentatorerna. Också en del av showen såklart men jag tycker att det blir skitlöjligt när ”riktiga” kommentatorer refererar som om det var en riktig tävling, inte direkt som VM eller OS som det låter ibland.
4.       Gry. har absolut inget emot Fru Forsell. Tycker att hon är han charmig tjej men hon är ju med alldeles för mycket på TV4, det borde ju finnas nån annan att till. Sen tycker jag inte riktigt att hon passar riktigt i detta sammanhang. I nån av de sista amerikanske upplagorna var Hulk Hogan programledare. Där har man en som passar in precis i konceptet (även om jag säger emot mig själv lite med tanke på punkt nummer 1)

Jag var tydligen inte tillräckligt upprörd för att det skulle bli fem punkter. Det får räcka med fyra idag, fler listor i helgen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar