Summa sidvisningar

2013-02-11

Familjen annorlunda

Oj ja det har blivit rätt dåligt med skrivande på slutet. Sjuk familj är det främsta skälet även om det kanske egentligen inte är ett riktigt bra skäl. Jag kan inte lova nån bättring denna vecka men jag lovar att försöka få till så många inlägg om möjligt.
På måndagar går programmet Familjen annorlunda på Tv och det handlar helt enkelt om familjer som har en massa barn, typ 10 stycken.  Varje gång programmet skymtar förbi så får jag nästan lite ont i magen. 10 barn, hur fasen orkar dom? Vi har två, och jag är oftast helt slut. Ja det verkar helt galet med så många kids. Listan idag handlar om saker som måste vara sjukt jobbigt med så många barn.
1.       VAB. Vi är hemma minst en dag varje vecka med sjuka barn. Om man har tio stycken så lär  man ju vara hemma hela tiden.
2.       Tvättning. Hallå hur gör man detta med så många att ta hand om. Det måste ju bli en fem-sex maskiner om dagen eller så går ungarna med skitiga kläder.
3.       Storhandla. 20 liter mjölk, 10 kg. köttfärs, åtta limpor bröd, 30 rullar toapapper  bara för att ta några exempel. Det lär inte vara nån ”walk in the park” att storhandla.
4.       Lite egen tid. Två barn=lite egen tid, tio barn= Ja då lär det knappats vara tal om att sticka iväg på nåt eget skoj.
5.       Matlagning. ja hur gör man, har man två spisar dör maten lagas på en gång eller äter folk i omgångar eller hur funkar det egentligen.

Ja det blev väl inte den mest inspirerande listan idag. Jag lovar bättring i fortsättningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar