Summa sidvisningar

2013-02-25

Tips till herr Björkman

Nu har det gått fyra veckor av melodifestivalande och det är två kvar. Vi har nu hört alla 32 låtar och jag kan väl inte säga att jag är överväldigad precis. De som har gått till final har väl varit godkända men i övrigt var det mycket som var ganska så slätstruket. Jag tycker att det är kul med nya ansikten som det har varit i år men många av de nya har varit ganska så ospännande och då kanske det är bättre att köra de säkre korten som Bengtzing och Sanna Nielsen.
Hur som helst så kommer här en lista på fem namn som Christer Björkman borde försöka få med till nästa år. Jag har med flit hoppat över namn som jag tror är helt omöjligt att få med (Abba, Gessle, Hellström..)
1.       Eldkvarn. Plura är numera folkkär och han verkar gilla att synas så ett festivalframträdande kan inte ligga långt bort. Skulle vara coolt att se gubbarna på denna scen.
2.       Olle Ljungström. Av ungefär samma anledning som Eldkvarn. Har ökat mycket i populäritet efter Så mycket bättre och melodifestivalen skulle passa utmärkt. Sen är han ju en av Sveriges coolaste sångare också.
3.       Style. Dom var ju med för typ 10 år sen och då blev det väl ingen stor framgång men de är ju ändå ett stort 80-talsband och Sandelin/Ekman kan ju fortfarande skriva hits.
4.       Tityo. Sveriges coolaste rocksoulröst skulle passa utmärkt i denna tävling. Släpper skivor sällan men när de väl kommer ut så brukar det bli bra.
5.       The Pinks. Kanske skulle vara den coolaste comebacken i svenskt musikliv. Grabbarna är väl runt 40 år nu. Skulle vara underbart med en stor reunion med de rosa tröjorna. Skulle det bli en turné efteråt så skulle jag lät gå!

Det var allt för idag. Hörs imorgon förhoppningsvis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar