Summa sidvisningar

2012-01-06

Pappeledighet

Under veckan så har jag haft ett antal listor på gång. Det har handlat om alllt mellan himmel och jord som t.ex. upphausade hockeyturneringar, fuskande Nortugar, misslyckade partiledare och de bästa golfilmerna. Ingen av dem har dock blivit klara och när det gått nån dag så känner jag sällan motivation för att skriva klart, då får de ligga kvar bland utkasten och ruttna istället och vid något enstaka tillfälle så plockar jag fram och skriver om. Så med lite tur, eller otur hur man nu ser det så kommer något av de ovan nämnda inläggen att hamna på bloggen..
Hur som helst.. Dagens inlägg kommer att handla om något helt annat nämligen den stundande pappaledigheten. Jag ska fr.o.m. måndag vara hemma under hela vårterminen och inte börja jobba igen förrän nån gång runt den 10 augusti. Känns lite småkonstigt.. Här kommer listan över de saker som gör att jag ser fram emot denna tid ganska så mycket.

1. Slippa stressa iväg. Ska bli så skönt att inte behöva ha nån tid att passa på morgonen. Att kunna glida runt i mjukisbrallor en stund och äta frukost med barnen utan stressa.
2. Vara ute mycket. Hoppas att det kommer rejält med snö nu i januari så vi kan roa oss med mycket vinteraktiviteter. Sen hoppas vi på att all snö försvinner snabbt och att vi får en lång och varm vår som även den ska tillbringas utomhus.
3. Umgås med barnen. Sigrid kommer att vara hemma tvp dagar i veckan. De dagarna så ska vi verkligen hitta på mycket kul. Konrad är ju fortfarande ganska så liten så hann får mest hänga på, iaf i början. Ska bli kul att få lite ordentligt med tid själv med barnen.
4. Träffa andra vuxna utanför jobbet. Nu har jag ingen riktig koll på om det finns några andra som är lediga men jag hoppas att det finns nån eller några som man kan fika och luncha med. Kul med vuxenkontakt som inte bara rör jobbet och vad man gör det.
5. Ta en lunchnap. Nu tror jag inte att det hinns med så mycket av den varan men bara chansen att det kan bli en liten tupplur mitt på dan när Konrad sover gör att jag ser fram emot denna tid hemma. 

Nya listor kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar