Summa sidvisningar

2013-03-23

Gyllene tider

Om några veckor så kommer Gyllene tiders nya skiva. Om man räknar bort alla samlings och liveskivor så är det väl den sjätte i ordningen sen 1979 och den andra som kommit ut nutid. Självklart så ser jag fram emot denna skiva och även turnén i sommar. Igår höll de en rätt meningslös frågestund på TV4 där de på enhalvtimme inklusive reklam hann svara på typ fem frågor..  Sen lirade de två nya låtar playback varav den ena var en gammal 80-talsklassiker i ny tappning, den riktiga rockdängan Är det jag, en av de absoluta bästa låtarna som de gjort. Idag så tänkte jag ranka fem favoriter med gruppen. det är otroligt svårt att göra en sån här lista, men jag ska prova..
1.       Det är över nu. Comebacksingeln från 1995. Bästa livelåten och det är så här de låtar när det är som bäst.
2.       Sista gången jag såg Annie. Från debutskivan, som jag tycker är den bästa. Ingen av deras mest kända men en av de allra bästa låtarna.
3.       När alla vännerna gått hem. Den fina balladen som avslutar alla konserter.
4.       Det hjärta som brinner. Många av de största låtarna är sjukt uttjatade men denna blir man av någon anledning inte trött på.
5.       Juni, Juli, Augusti. Fråga imorgon eller övermorgon och listan kommer se helt annorlunda ut men just idag så den den ut så här och just idag så längtar jag sjukt mycket efter sommaren så då måste denna sommarklassiker från 1996 med på listan!!


Tack för idag, hörs imorgon igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar