Summa sidvisningar

2013-03-06

Sveriges mästerkock

Idag borde jag väl egentligen ha kommenterat nåt angående Uppdrag granskning om Leksand men eftersom det sändes samtidigt som Sveriges mästerkock så kollade jag inte på det. Det vanliga leksandshatet lär ju synas på Facebook under kvällen ändå. Kanske skriver om det när jag har sett programmet på play. Idag ska jag skriva om Sveriges mästerkock som enligt mig är TV-veckans höjdpunkt. Och varför är det så? Jo...
1. Matlagningen. Ja utan den så skulle det inte vara mycket till program. Kul att se olika maträtter och olika tekniker. man får lite egna tips på vad som skulle vara kul att göra hemma om man hade mer tid.. Hur som helst så är de sjukt duktiga på det de gör.
2. Tävlingarna. Det är ju så himla spännande med alla tävlingar, både de i lag och de individuella. Utan att känna personerna personligen så får man snabbt sina egna favoriter som man håller lite extra på.
3. Programledarna. De kompletterar varandra på ett bra sätt och det bidrar så klart till programmets rolighet.
4. Deltagarna. Varje säsong så hittar de roliga, intressanta och ibland sjukt irriterande deltagare vilket gör programmet kul.

Det får räcka så för idag, trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar