Summa sidvisningar

2013-03-28

lättnad

Ok det är inte 100% klart men 99.9% är det allt, Leksand spelar i eliten igen. Känslan idag var konstig. En del hänger ju på att jag inte har nån här hemma som förstår hur viktigt detta är för mig och mina leksandskollegor. En del hänger på att jag inte vad jag ska göra med glädjen så nu sitter jag framför datorn och skriver och dricker en turkisk peppar och försöker samla mig. Ska upp till Leksand på tisdag så jag får väl fira ordentligt med fansen då. Ska bli skönt att kunna sätta sig i Tegera och bara njuta. Tänkte idag ranka fem hjältar från denna säsong. Det finns såklart fler än dessa fem men jag får väl hylla de andra nån annan gång.

1. Jens Bergenström. Trotjänaren, mannen som aldrig skulle svika eller lämna laget. När klubbens ekonomi visade sig vara mer än usel så var han en av de första som gick in och betalade pengar.
2. Mattias Timander. Åldermannen som kom från MoDo 2011. Visar alltid rätt inställning och gör ett stort jobb defensivt.
3. Michael Raffl. Österrikaren som öst in poäng i år och varit tungan på vågen i många matcher. Hoppas Hoppas att han blir kvar nästa år.
4. Oskar Ahlsenfelt. Var lite skeptisk till denna målvaktsvärvning men under kvalserien har han bevisat att han är en målis att lite på och en riktig matchvinnare.
5. Jakob Blomqvist. Får inte så mycket rubriker men jävlar vilken säsong han har gjort. + 27 i den viktiga +/- ligan. Det är sjukt bra.

Imorgon tänkte jag återkomma med lite värvningsförlsag till nästa år!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar