Summa sidvisningar

2012-06-16

bästa kommentatorer

Ja igår så tog det roliga slut och EM känns helt plötsligt ganska så ointressant. Filip&Frredrik hade ett resonemang på deras podcast om vilken typ av supporter man är och jag går mer och mer mot att vara en mästerskapssupporter. Jag orkar inte riktigt bry mig och har inte tid att följa kvalmatcher och träningsmatcher ska vi inte prata  om, då är jag lika ointresserad som Zlatan. Men i mästerkapen då är jag med till 100% och lever mig in och vändas som f-n. Känns sjukt surt att Sverige redan är borta. Kommer ihåg för sex år sen vid VM i Tyskland då Sverige fick mycket kritik för insatsen från både press och vanligt folk. MEN då var vi obesegrade i gruppen och gick vidare. Nu var vi inte ens nära.. Nej Sverige får gärna spela in nytänkande offensiv fotboll men om det gått ut över resultatet så är inte jag med. Hellre trist och segrar än kul och förluster...

Ja eftersom detta blir det sista fotbollsinlägget så var jag tvungen att skriva av mig lite innan jag kommer in på dagens lista. jag tänkte nämligen lista de bästa av de bästa av de som varit med och gjort TV under EM. Både SVT och TV4 har satsat stort. På helt olika sätt men väldigt mycket. Det märks att pengar har spenderats men det har man ju inget emot. Det blir lite svårt att ranka eftersom personerna på listan har lite olika arbetsuppgifter men detta är de fem som jag tycker har gjort bäst intryck!

1. Glenn Strömberg Experternas expert. Väldigt kunnig, extremt engagerad och så håller jag med om nästan allt han säger.
2. André Pops. Det ultimata studioankaret. Lotsar oss tittare igenom kvällen på ett långt och trevligt sätt. Saknar dock koftorna från vinterstudion.
3. Ekwall/Lundh. Dom får hänga med på samma bräde då det oftast hänger ihop. Får ofta mycket kritik, speciellt Ekwall men jagtycker dom är störtsköna. Lite tramsiga men ändå seriösa. Båda två har även grymma bloggar på fotbollskanalen.se
4. Daniel Nannskog. Vilken frisk fläkt. Kan karl vara tyst  överhuvudtaget. Man hade ju hört lite från hans jobb på norsk TV att han var frispråkig så det har varit kul att se. Får se när han blir värvad till Canalplus eller Viasat eller vad det nu kan bli.
5. Arne Hegerfors. När jag tänker efter så kanske jag måste revidera listan för det känns som om jag har missat en del namn (nej inte Perlskog eller Birro) men gamle Arne måste med på listan. har saknat hans lugna röst som alltid säger bra och rätt saker även om hans uttal är lite sådär. Arne är kung!

Fr.o.m med imorgon så kommer detta inte vara en fotbollsblogg utan då kommer det att handal om ändra oviktiga saker i livet

3 kommentarer:

  1. Men Mats då, inga kvinnliga kommentatorer!? Johanna F på SVT1, hon är ju jätteduktig, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Ja det var bara en slump att det inte blev några tjejer. Frändén är duktig och kan mycket. Tyvärr har hon inte fått lika mycket prattid nu när Nannskog är med i studion. Anna Brolin på fyran är också duktig..

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna för en badsommar i Björklinge!!

    SvaraRadera