Summa sidvisningar

2012-06-07

Mer EM

Ja om det nu mot förmodan skulle gå dåligt för Sverige i det stundande mästerskapet så måste man ju ha ett annat lag att hålla på. Det finns ju vissa som går att hålla på medan vissa andra går bort direkt. Tänkte lista länder som jag hejat på förr och kanske kommer att göra igen om Sverige försvinner på ett tidigt stadie.

1. Italien. Det första mästerkapet som jag följde var VM-82. Då hade vi precis varit på semester i Italien och därför blev det naturligt att jag hejade på dem. Sen dess har det hängt med även om det har minskat med åren.
2. Danmark. Under 80-talets turneringar så var ju inte Sverige med och då blev det att man följde med i hur det gick för våra nordiska grannar. Även 1992 så var det Danmark som var laget att heja på när Sverige hade åkt ut. I efterhand så har man förstått att danskarna aldrig skulle supporta Sverige på det sättet. Efter att det uppdagades så ligger Danmark lååångt ner på min lista.
3. Spanien. Har alltid gillat Spanien och deras sätt att spela fotboll. Även på den tiden när de alltid åkte ut i åttondelen så satt jag oftast och hejade på dem.
4. Frankrike. Här kommer en annan 80-talsfavorit. Med Platini, Tigana och de andra så gick det inte att inte gilla dem!
5. Irland. Här har vi ett lag som jag nog kommer att heja lite extra på nu i sommar. Det frejdiga Irländarna som alltid får stå i skuggan av de kaxiga engelsmännen önskar man alltid lite extra framgång!

Tack för idag, tillbaks imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar