Summa sidvisningar

2012-06-15

Fotbollens irritationsmoment

Sitter här och våndas i TV-soffan. hade planer på att se matchen ute nånstans men det kändes liksom skönare att lida hemma själv och slippa höra gnället runt omkring. Däremot efter matchen så är det skönt att vara ute nånstans för då kan man liksom snacka bort förlusten. Är man hemma själv så blir lidandet så mycket värre. Jag här låter det som om jag tar förlusten för givet. Vi får hoppas att det vänder under andra halvleken. Idag ska jag i mitt listande lista saker inom fotbollen som jag verkligen stör mig på. Riktiga fotbollsfreaks (en sån är inte jag) kanske tycker nåt annat men här är min lista.

1. Maskningar. Det finns inget värre. Typ som mot Ukraina. Från det var 10 minuter kvar så dröjde Ukraina vid varje avblåsning för att tiden skulle gå. Det händer i varje match och domarna är sjukt dåliga på att lägga till tid för det. Nej, lägg till ordentligt med tid för maskning så skulle man nog få bort en hel del av det.
2. Frisparksmuren. Detta har jag stört mig på länge. Varför följs inte regeln om att det ska vara nio meter mellan skytten och muren? Det är ju löjligt när motståndarna kryper fram mer och mer. Ett bra frisparksmål är ju bland det snyggaste man kan se på en fotbollsplan men det är ju oftast helt omöjligt när muren står alldeles för nära.
3. Filmningar. Självklart ett otyg. Jag stör mig mig inte så jättemycket när man ramlar när en fällning kommer men den här överdrivna smärtan är ju bara superlöjlig. Speciellt när de har "ont" nån helt annanstans än där de fick smällen.
4. Kollektiv gnäll på domaren. Detta ser man mycket av i den europeiska klubbfotbollen. Att det samlas som en stor klunga runt domaren för att gnälla på ett domslut. otroligt irriterande och fruktansvärt osportsligt.
5. Läktarbråk. Detta har ju egentligen inget med själva fotbollen att göra men jag stör mig otroligt mycket på folk som tar fotbollen som en anledning att slåss. Fotbollen och idrotten ska förbrödra inte skapa konflikter, skitsamma att man håller på olika lag liksom.

Tack flr idag, och jag lovar, detta ska inte bli nån fotbollsblogg, men det är liksom svårt att låta bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar