Summa sidvisningar

2012-06-23

Usla jobb

Idag så var det midsommarfirande i Björklinge. Tivolit Peter Pan var på plats på idrottsplatsen och sunkigare tivoli får man leta efter, jävligt dyrt var det också.. funderade då på jobb jag verkligen verkligen inte skulle vilja ha och tivoliarbetare kommer högt upp på listan men inte allra högst upp. Här kommer en kort lista på riktigt usla jobb, enligt mig..

1. Tunnelbanespärrvakt. Kan inte komma på nåt tristare än att sitta i en trång bur och göra ett väldigt enahanda jobb. Skulle klättra på väggarna på nolltid.
2. Tivoliarbetare. Homer Simpson sa i nåt avsnitt att "carnipeople are so smart". det kändes inte så av det jag såg idag, Alla som jobbade där såg totalt ointresserade och rejält slitna ut. Förstår det med tanke på tristessen och den dryga ljudnivån hela tiden..
3. Telefonförsäljare. ja inte så förvånande kanske. Att prata i telefon hela dagarna, att oftast mötas av folk som slänger luren i örat och tjäna ganska kasst med pengar, nej inget för mig!
4. Kundtjänsttelfonist. Typ sitta i kommunens växel eller liknande. Sitta och svara i telfin hela dagarna och bara koppla vidare folk som ringer. Skulle bli tokig till slut och bara skita i att svara..
5. Löpandeband-jobb. ja det skiftar säkert mycket mellan olika sådana jobb men att bara göra samma sak, samma monotona rörelser, nej det skulle jag inte orka med länge inte..

Imorgon så blir den en lista med lite lokal prägel (om jag hinner skriva dvs)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar