Summa sidvisningar

2012-06-05

Desperate housewives, sista inlägget

För er som läst denna blogg en del så har ni märkt att det blivit en del inlägg om desperate housewives. Men idag så blir det set sista, jag lovar. Ikväll är det nämligen det sista avsnittet och sen så finns de väl inte direkt nån anledning att skriva om det. Det har gått i åtta år och varje säsong brukar ju vara ca 25 avsnitt så jag gissar (jag orkar inte kolla upp) att det sänts ungefär 200 avsnitt och nästan alla har varit bra och det kan jag säga för att jag faktiskt sätt alla. jag vet inte om jag borde lägga in det på min CV men så är det iaf..Det har liksom varit en tisdagstradition och av tradition så har tisdagar inte varit nån träningsdag för mig så därför har det gått att få till. jag vet att jag var golfbanan en sen tisdagskväll för 5-6 år sen men då var Pernilla snäll nog att spela in ;)
Dagens lista kommer att handla om de serier där jag har sett alla avsnitt (eller iaf nästan). Lite nördigt jag vet men det är sån jag är..
1. Friends. Här är jag till 99% säker på att jag sett alla avsnitt. De har ju gått i repris så otroligt många gånger så det känns i princip omöjligt att missa nåt avsnitt. de flesta avsnitt har jag sett minst tre gånger och kan i princip utantill..
2. Seinfeld. Ungefär samma här, med tanke på alla repriser så är det omöjligt att ha missat nåt program, om man gillar det dvs. Precis som Friends så håller det att kolla på samma program ganska så många gånger.
3. Beverly hills 90210. Här tror jag faktiskt att jag har missat ett eller två program under sista säsongen. det blev så erbarmligt mycket sämre under de två -tre sista åren så på slutet så kollade jag mest för sakens skull. har de flesta säsongerna på DVD och får väl köpa de som jag inte har så jag kan kolla upp vilka avsnit jag eventuellt kan ha missat.
4. Joey. När serien kom, som en spin-off till Friends så trodde jag mycket på serien och kollade. Den var väl bara sådär rolig om jag ska vara ärlig men den gick bara i två säsonger och dom lyckades jag faktiskt se. Det gick på tisdagar efter DH så det hjälpte till
5. The office originalet. den brittiska versionen kom först och är bäst (även om den amerikanska har sina ljusglimtar). Gick också bara i två säsonger + ett specialavsnitt och jag har sett och gillat alla avsnitten.

Imorgon måste det nog bli en fotbollslista igen, det är ju snart dags!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar