Summa sidvisningar

2012-06-14

Jobbe..

Idag var jag tillbaks på jobbet efter ett halvår hemma. Det blir bara två dagar nu med lite överlämningar och klassrumsflytt inför hösten. Kände direkt att det var trevligt att komma tillbaka. Det har så klart varit skönt att vara hemma men det är lite för enahanda och långsamt för mig. Jag vill att det ska hända lite mer och då passar det bra att jobba. Dagens lista handlar kort och gott om varför det är ganska så trevligt att jobba.

1. Träffa andra vuxna. Det har varit det absolut jobbigaste med att vara hemma (spec. när barnen varit sjuka så mycket). Att inte ha kontakt med andra vuxna. Kände direkt idag vad skönt det var att bara ha vardagliga samtal.
2. Ha vettiga saker att göra. Som läraren är det ju fullt upp från morgon till kväll och det är ofta rätt jobbigt men man gör iaf nåt vettigt. Det är inte bara att laga mat, mata, torka upp, byta blöja osv..
3. Lite lugn. Ja det låter ju faktiskt lite konstigt men nån gång per dag när man sätter sig ner för att planera så är det faktiskt lugn och ro och det har man väldigt sällan när man är hemma.
4. Få fixa till sig lite. Iaf är det så med mig, när jag går hemma. Då skiter jag i vad jag har på mig och kodar ner mig ordentligt. Då är det ganska skönt att få klä på sig lite "riktiga" kläder och kanske t.o.m. fixa håret lite.
5. Fredagar. När man är hemma så är fredagen som vilken dag som helst så därför ska det bli kul att få känna "fredagskänslan" igen Den där känslan att man har en hel härlig helg framför sig med massa roliga aktiviteter. Sen blir det ju oftast inte så men det är känslan som är det viktigaste!

Ja självklart så finns det saker som jag kommer att sakna från denna termin men det kan vi ta nån annan gång!

2 kommentarer:

  1. Men trots allt Mats, har du gjort jättestor nytta hemma. Och blivit en hejare på matlagning.

    SvaraRadera
  2. Fast bra på att laga mat har jag varit ganska länge... fast det är väl först nu som jag har haft "första tjing" på matlagningen hemma..

    SvaraRadera