Summa sidvisningar

2012-06-25

The red snake

Alla som bor i Björklinge med omnejd har ju koll på vad Röde Orm är för nåt ställe. För alla er andra så handlar det om den jättelika restaurangen som ligger mitt i Björklinge längs med den gamla E4:an. Den har varit stängd länge, hur länge vet jag inte men nu är den tydligen till försäljning. Fem miljoner får man lägga upp om man ska köpa huset och då ingår all utrustning. Sen så tillkommer en nätt liten extra kostnad på en driften som kostar 130000 per år- Det är så klart ett omöjligt uppdrag att få nåt att funka där men självklart så börjar man fundera lite på vad man kan göra med lokalen. Här är dagens lista med vad jag skulle göra om jag var rik och jävligt modig (eller dumdristig) och slog till!

1. Sportbar. I alla grabbgäng så har det väl nån gång diskuterats om att starta en sportsbar där man kan dricka öl, hänga med polarna och kolla på fotboll.
2. Träningscenter. Det skulle vara coolt att bygga upp en lokal med där det båda finna gym och andra träningsmöjligheter.
3. Leksandsmuseum. Ok detta skulle ju definitivt inte gå ihop sig ekonomiskt men tänkt vad ccolt att ha ett museum fyllt bara med leksandsgrejer.Kanske skulle kunna kombinera det med lite souvenirförsäljning.
4. Pastarestaurang. Alla typer av restaurang skulle vara kul men pasta är godast och det jag är bäst på så om jag får völja så blir det en sån restaurang!
5. Bokhandel. Lär ju också vara en stor förlustaffär med tanke på att folk mest handlar på nätet men tänk vad kul med en stor bokhandel med lite justa soffar och fåtöljer där man kan hänga och läsa lite.

Ja det var lite drömmar. Här kommer en länk till objektet..
http://www.maklarhuset.se/till-salu/kommersiell/bjorklinge-bjorklinge-gavlevagen_106-526651?referrer=blocket

Tack för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar