Summa sidvisningar

2012-06-17

summer of 12

Bryan Adams sjöng ju om Summer of 69 i sin monsterhit som faktiskt snrt är 30 år gammal, helt sjukt.. Det verkade ju vara en bra sommar som Adams sjöng om. Summer of 12 har inte startat lika bra, iaf inte vädermässigt. Kallt, regnit och allmänt otrevligt har det varit. Ibland när våren har varit varm så brukar början på sommaren bli rätt kall men nu var ju våren ganska pissig också så man undrar ju lite om det ska blinån badsäsong alls. Ja ja, det är ju en del veckor kvar men man längtar verkligen efter den riktigt värmen, eller hur!? På dagens lista tänkte jag påminna om några andra somrar som var mer än lovligt kallaga och regninga.

1. 1987. Har svaga minnen från denna sommar med kalla dagar och extremt lite bad
2. 1993. Jag hade inget sommarjobb denna sommar och för att inte dö av tristess denna kalla sommar så köpte jag och några gymnasiekompisar ett gymkort på ett sunkgym i Luthagen. Där stod vi nere i en källare och lyfte skrot och hoppades på större muskler inför det sista året i gymnasiet. Det gick väl sådär men då hade man nåt att göra iaf.
3.1998. Jag jobbade på Scan hela den sommaren och jag kommer ihåg alla kalla cykelturer från Berthåga till Boländerna kl. halv sex på morgonen. De få dagarna som solen var framme denna sommar så stod vi på lastkajen så fort det var en liten paus i arbetet, men dom dagarna var väldigt få.
4. 2004. den första sommaren som jag och Pernilla var tillsammans. Det var ganska bra väder i början på sommaren och i slutet men under juli så var det mest kallt och en hel del regnande. Speciellt under en vecka i Leksand då det inte blev ett enda bad.
5.. 2009. en väldigt märklig sommar. Medeltemperaturen var nog hög för under två veckor så var det otroligt varmt med temperaturer över 30 grader. Resten av sommaren däremot sög men mycket regn och ganska låga temperaturer.

Det var allt för idag!

1 kommentar:

  1. I fotoalbum från året 1987 skiner solen en del. Fast det var kanske då man tog korten.
    Fjällvandring och semester i Danmark var ganska bra och det såg trevligt ut.
    De andra åren håller jag med om även om vi inte var hemma sommaren 1998.

    SvaraRadera