Summa sidvisningar

2013-01-07

Äntligen

Äntligen är det någon mer än jag som insett vilken suverän skribent jag är, jag har nämligen blivit publicerad på annan plats är här på min egen blogg. Heja Heja. Ja ok det kanske inte är så jättestort men en gång i veckan kommer jag att skriva på den nya siten uppsalanyheter.se. Det är två gamla innebandybekanta som har startat denna sida som uteslutande kommer att handla om nyheter i Uppsala med omnejd. Det är en otroligt välgjord sida och ett klart bra alternativ till UNT.se. Här kommer länken till min första text (ursäkta den hemska bilden). Förhoppningsvis kommer några fler läsa mina texter där och de kanske får upp ögonen för bloggen också, får se vad som händer.
Ok, nu till listan, och detta blir en riktig drömmarlista. Jag tänkte nämligen lista andra ställen där jag skulle vilja skriva på om jag fick chansen.

1. Offside. Det enda magasin som jag verkligen läser. Lysande journalistik nummer efter nummer. Sen verkar de ha kul tillsammans också så där skulle jag verkligen vilja jobba!
2. Sports illustrated. USA:s största sportmagasin och ett världens mest kända. Det är ju sport jag gillar bäst så det skulle vara coolt att skriva för dem..
3. Krönikör på t.ex expressen. Det verkar ju assoft att glida runt lite på idrottsevenemang, observera lite, analysera lite och sen skriva lite fyndigheter om detta och få bra betalt, typ Mats Olsson i expressen eller Johan Esk i DN
4. New York-blogg. Tänk att få flytta till en storstad bara för att få skriva om staden och lägg upp lite coola bilder. Att sitta på ett café, en bra eller nåt liknande och bara skriva ner lite intryck av vad man ser känns som ett jobb jag kan tänka mig. LA, Barcelona, San Diego, Sydney är andra städer jag skulle kunna tänka mig.
5. Nån musiktidning. Har så pinsamt dålig koll nu så jag vet inte vad det finns för musiktidningar som folk läser nuförtiden men det skulle vara juste att intervjua grupper och artister som man gillar och recensera nya skivor och förhoppningsvis åka runt på lite olika konserter också.

Imorgon är jag tillbaka, som vanligt!

3 kommentarer: