Summa sidvisningar

2013-01-27

Barnens idrottande

I helgen så har Sigrid börjat på skidskola. Igår var första gången hon stod på ett par slalomskidor och det var ganska vingligt minst sagt men idag gick det betydligt bättre och hon tyckte att det var kul. Hon har fått testa på en del olika idrotter nu(dans, gymnastik, ridning, slalom) och det mesta har hon gillat. Konrad har varit med lite på ett hörn på Sigrids gymnastik men annars så får han nog vänta nåt år innan han får köra nåt fullt ut. Hoppas att barnen verkligen hittar nån idrottsaktvitet de gillar för idrottandet ger ju så otroligt mycket. Sen har ju jag såklart önskemål på vilka sporter jag gärna ser att de håller på med. De ska ja såklart välja själva men man kan ju få önska :) Här är min önskelista!

1. Golf. Eftersom jag skulle vilja spela mer golf än vad jag gör så skulle det vara perfekt om ett eller båda barnen kan ta upp denna underbara sport när de blir äldre så vi kan spela tillsammans.
2. Innebandy. Den sporten som jag själv hållt på längst med. En bra och enkel sport att hålla på med. Finns nära till hands här i Björklinge också!
3. Fotboll. Självklart måste barnen någon gång i livet spela fotboll. Det är alla (nästan) och det är den stora världssporten som är gångbar överallt!
4. Friidrott. En bra sport som ger allsidig träning och de flesta tävlingar går ute under sommarhalvåret vilket är bra för en hejande förälder.
5. Ridning. Nja detta är ju inte min favorit men Pernilla gillar det ju så det får vara med på listan!

Ok det var slutet på denna vecka. Hoppas att jag får lite listlust till nästa vecka. Annars ligger nog en timeout nära..

2 kommentarer:

  1. Kalle undrar vad som hände med basket och själv vill jag gärna se triatlon på denna lista! (Jag antar dock att det självklara svaret är att dessa sporter får vi introducera i våra egna barns liv.)

    Ann

    SvaraRadera
  2. Triathlon, varför inte. Uthållighetssporter är ju alltid bra. Jävligt dåligt med pengar i denna sport dock..

    SvaraRadera