Summa sidvisningar

2013-01-31

Mobiltelefoner

Nu här i veckan så dog min telefon och utan en sån klarar man sig inte länge. Jag fick, i panik, leta upp en gammal telefon som barnen har haft att leka med för att kunna ha på jobbet innan jag hann köpa en ny. Det blev en ny SonyEricsson Experia. Jag är absolut inget teknik/mobilfreak men jag ville ha en med en bra kamera och då tyckte säljaren att denna var ett bra alternativ. Det har blivit några telefoner nu och idag tänkte jag helt enkelt ranka några av dem. De olika modellerna hamnar på listan av helt olika anledningar..

1. Siemens S3 plus. Min första telefon som jag köpte nån gång hösten 1994. Kom ihåg att man kunde spara hela 25 nummer på den. När den började strejka efter några år så köpte jag ett extra stort batteri och en lång superbra antenn. Efter det så var jag tvungen att ha telefonen i väskan för den fick inte plats nån annanstans men vad gjorde det, det var ju iaf aldrig nån som ringde på den så det kostade typ 6 kr. i minuten att ringa till mobiler då.
2. Nokia 3210. Den första telefonen som jag hade som faktiskt hade ikoner som rörde på sig. Hur coolt som helst. Det var väl ganska många som hade en sån här.
3. Ericsson 668. Två saker var coola med denna. Det var min första telefon med handsfree (som jag aldrig använde för det brusade mest) och skalet var i nåt slags kameleontfärg som ändrade beroende på ljuset ute. Denna modell hade jag ganska länge och den var jag riktigt nöjd med.
4. Ericsson T66. Här är jag inte helt säker på modellens namn men det var iaf blå och grå och helt värdelös. När jag köpte den så kommer jag ihåg att jag sa till säljaren att jag ville ha en lur som inte alla andra hade och då fick jag denna. Och jag förstår varför den inte var så vanlig för att den var helt kass. Den hängde sig hela tiden och displayen blev ofta helt suddig. Det fanns två bra saker med den.. Den ena var tetris och den andra var röstuppringning. Den funkade iofs inte alls. Sa man "bada" så ringde den upp Johan och Ia.. men coolt var det.
5. HTC legend. Min första smartphone måste vara med på listan. Blev helt chockad första gången när jag märkte att batteriet dog efter bara några timmar. Men nu så har man vant sig vid att alltid ha laddaren redo..

Det var allt för idag. Imorgon så kommer det en första lista om årets schlagerspektakel!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar