Summa sidvisningar

2013-01-10

En TV-fri tillvaro

Viasat har jag varit väldigt nöjd med sen vi flytta till Björklinge. Har verkligen inte haft nåt att klaga på. Under de första 13 månaderna så hade vi fullt kanalutbud i nio månader utan att behöva betala en krona extra, men nu så står de inte lika högt i kurs längre. I tisdags så slutade vår parabol att fungera och sånt händer ju ibland när det är dåligt väder. Jag var ute och kollade lite på den och det visade sig att den satt helt löst. Självklart tog jag kontakt med service och där sa dom att det skulle kosta 1000 kr. vilket är märkligt när det är dom har satt fast grejerna dåligt. Sen hade de tid att komma fredag förmiddag eller måndag eftermiddag och då nån gång mellan 12 och 18. Så de anser tydligen att man dels ska pröjsa 1000 kr för att de har klantat sig och sen ta ledigt en dag från jobbet för att sitta å vänta på dem, sådär nöjd med det
Ok, till listan, vad gör man då när det inte finns nån TV att tillgå på kvällarna. Ja här kommer iaf några grejer som man kan roa sig med:
1.       Läs en bok. Jag har verkligen lagt av mig med bokläsningen, har säkert 20 böcker som ligger och väntar på att bli lästa så fr.o.m. ikväll så ska jag börja beta av den högen.
2.       Prata. Oftast så är det nån i soffan som vill ha tyst, Pernilla när det t.ex. är Greys och jag om det är sporten eller nåt med Filip&Fredrik. Nu finns det inget sånt att tänka på så då finns det mer tid för att diskutera viktiga saker som t.ex. vilka väskor vi ska packa vad i när vi ska på semester…
3.       Fixa med kort. Lägga över på dator, beställa förstoringar, sätta i de man har beställt för 100 år sen i barnens album.. Finns mycket att greja med för att få ordning på korten.
4.       Längre träningsrundor. I måndags så blev det t.ex. bara drygt 29 minuters löprunda för att jag ville se mästerkocken. Nu behöver jag inte tänka på det så både igår och idag så har jag tagit rejäla kvällsrundor på skidorna i spåret.
5.       Sova tidigare. Både igår och förrgår så låg jag i sängen strax efter 10, det händer ALDRIG annars men det är verkligen behövligt.

Det var allt för idag, gonatt!

1 kommentar:

  1. Egentligen väldigt intressant att inse, att man hinner så mycket mer, när man inte har TV. Lätt att skylle på tidsbrist, när man inte t.ex, hinner läsa något. Och sedan inser man, att det är TV:n som är "boven". Ni kanske inte vill, att parabolen ska fixas!

    SvaraRadera