Summa sidvisningar

2013-01-11

Magsjuka

Usch då var den här igen, det verkar omöjligt att slippa den förhatliga magsjukan. Så fort nån unge på dagis får den så smittas våra ungar. Det är tredje gången sen i somras vi drabbas och det är lika jävligt varje gång.  Det är bara att be till Gud att det är en lindrig variant och/eller att inte alla drabbas. Sist slapp Pernilla, få se hur det blir denna gång. Vi har en del tricks för oss för att slippa detta. Här kommer en lista över en del av sakerna.
1.       Whisky. Har ingen aning om det gör nån nytta men det känns bra att rensa systemet med lite sprit, och det är ju ganska gott också.
2.       Vitpepparkorn. Nåt som jag kört på de senaste gångerna.  Tror inte egentligen på det men alla metoder tas till.
3.       Vitlök. Blandar alltid i lite extra vitlök i maten under dessa perioder.
4.       Handsprit. Här spritas det från morgon till kväll. Allt spritas och man blir nästan yr av ångorna.
5.       Separata sovställen. Vi håller oss ifrån varandra så mycket det bara går. Jag vet inte om det gör så mycket skillnad då vi ändå går och hostar och tar i samma handtag etc..

Ja imorgon så får vi se om det blir nån lista, men håller jag mig frisk så lovar jag att det kommer en!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar