Summa sidvisningar

2013-01-19

Jag är gammal

Ibland känner jag mig gammal gammal och otroligt not up to date. Ett sånt tillfälle var nu ikväll när P3-guldgalan sändes på SVT. Jag vet att det var rätt länge sen jag hade järnkoll på ny musik men när man knappt känner till nån av de nominerade artisterna, då är det illa. Tur att Kent vann för årets bästa grupp, det kändes tryggt på nåt sätt. Här var några av artisterna som var med på kvällens gala som jag hade otroligt dålig koll på.
1.       El perro del mar. Hunden från havet blev årets popartist. Vad hon gjort och varför har jag ingen aning om.
2.       Maskinen. Vann pris som årets liveartist. Har hört talas om dem men har inte hört en enda låt och har därför ingen aning om hur de låter.
3.       Icona pop. Den där låten I love it har jag såklart hört men jag hade ingen om att de var från Sverige och att de var så populära.
4.       Norlie & KKV. I konkurrens med bl.a. Linnea Henriksson och Alina Devecerski som jag faktiskt känner igen så vann detta band pris som årets nykomling, Vilka är det?
5.       Alla prisutdelare. Jag förstår att P3 ska vara för de lite hippa och unga men måste alla var så hippa och coola..
Återkommer imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar