Summa sidvisningar

2013-01-08

Nej tack!

Det blir rätt ofta som jag halkar in på det här med TV-tittande och diverse TV-program. Jag vet inte varför men det känns som ett lätt och tacksamt ämne att skriva om. Lite ironiskt att det blev ett inlägg om det idag då vår parabol verkar ha börjat strejka.. Jag vet att jag har skrivit liknande inlägg som detta minst en gång förut (och det blir säkert fler) men jag måste bara skriva om de TV-program som jag verkligen inte kommer att följa under våren och jag hoppas också att dessa program käggs i en gammal sopsäck nånstans för vidare förflyttning till sopcentralen.
1.       Gladiatorerna. Har väl tidigare tyckt att det har varit ett ok underhållningsprogram men efter att ha sett en liten stund i fredags så har jag ändrat mig. Anabolagalna muskelberg som i princip misshandlar de tävlande och barn som sitter å hejar på dessa både i publiken och hemma i soffan. Inte undra på att det blir så mycket slagsmål i skolorna när det verkar vara helt normalt att stå å slå nån upprepade gånger med en klubba mot kroppen. Nej bort med skiten!
2.       Farmen. Ja egentligen gillar jag dokusåpor men denna känns helt passé. Livet på en gård kändes liksom hetare förr och det är svårt att hitta de där karaktärerna som verkligen lockar att man ska sitta å titta.
3.       Så blev vi svenska hollywoodfruar. Nej nu får det vara nog. Jag har tyckt att det har varit ganska kul att kolla på nåt avsnitt med Montazami och galningen Gunilla Persson men nu räcker det. Det känns som om TV3 har slut på idéer och kör detta koncept ett varv till för att locka de få tittarna som fortfarande finns kvar på kanalen.
4.       Så ska det låta. Ja jag vet, jag har skrivit om detta många gånger förr men nu efter att ha tittat lite på det i söndags har jag kommit på vad det allra värsta med programmet är. Det är att det ska kännas så spontant när de ställer sig upp och showar loss och Peter Settman kör igång nån spontan dans men det syns så otroligt väl att allt är så otroligt inövat för att artisterna ska se så bra ut som möjligt.
5.       Maestro. Ja jag har skrivit om det här programmet också men det går inte att komma ifrån att det är ett supermärkligt program där halvkända personer (Lars Ohly????, Rami Shaaban????) ska lära sig dirigera. För mig hamnar detta verkligen under rubriken totalt onödigt program som aldrig skulle ha sänts..

Färdiggnällt för idag. Senare i veckan så kanske det kommer en lista över de programmen som jag tänker se (eller redan har börjat följa..)
Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar