Summa sidvisningar

2012-02-10

Bästa mellolåtar någonsin

Jag vet att ordet Mello är skittöntigt men rubriken hade blivit så himla lång annars. Idag kommer jag ranka de bästa låtarna i den svenska uttagningen någonsin. det spelar ingen roll om låten vann eller kom sist, helt enkelt de som jag gillar bäst. Dessa låtar är låtar som verkligen håller också. Det finns ju en hel del exempel på låtar som man gillade då när de kom ut och kanske en tid efter men nu inte slla har något till övers för. Här är listan.

1. Satellit Ted Gärdestad 1979. Vann den svenska uttagningen, en riktigt bra poplåt som iaf jag gillar fortfarande och gör att jag vill höja ljudet. Gärdestad har alltid varit en favorit hos mig och denna låt är en av de bästa han gjort.
2. Waterloo ABBA 1974. Går inte att ha en sån här lista utan denna låt. Är väl inget stort ABBA-fan men denna låt är ju såklart grym och den vann ju också den stora festivalen.
3. Drömhus Stjärna på himlen 1999. För första gången så kändes det som om festivalen var lite cool. Denna discorökare med cool Drömhus, eller Therese Granqvist som hon egentligen heter är helt klart en av mina stora favoriter.
4. Lena Philipsson Kärleken är evig 1986. En Lena-låt måste ju med på listan och då passar det ju bra med denna debutlåt signerad Gessle. En av hennes allra bästa låtar och den borde nog ha vunnit detta år.
5. Andreas Johnson  Sing for me 2006. När Johnson var med första gången kändes det också lite annorlunda. En rockkille med lite cred ställde upp, då var det liksom ok för andra att ställa upp. En jävligt bra låt iaf som definitivt platsar på listan.

Vad har jag missat, kommentera gärna!

1 kommentar: