Summa sidvisningar

2012-02-03

Kontoret

Förra veckan så skrev jag ett inlägg om tv-våren och vad jag såg fram emot. Jag hade helt missat att det är dags för premiär av den svenska the office varianten. Det kommer att gå på TV4 på söndagar och det kan bli hur kul som helst. Den brittiska, som bara gick i två säsonger, är ju superkul där chefen David Brent är så otroligt kul. Den amerikanska varianten är inne på sin åttonde säsong och den når upp till nästan lika hög klass. Steve Carell är inte like galen som chef och till skillnad mot originalet så är det inte lika mycket uppbyggt som om det skulle vara en dokumentär från en riktig arbetsplats.

Hur som helst, tillbaks till den svenska varianten. Chefen spelas av Henrik Dorsin och det är ju roligt så men det som gör det extra intressant är att han ska gestalta allas vår Ove Sundberg, mannen alla älskar att hata från Solsidan. Jag hade först tänkt att skriva en lista om de bästa svenska tv-komedierna men det såg jag sen att jag redan hade gjort så idag så handlar listan om varför man måste kolla in denna serie när den börjar nästa söndag!

1. Ove Sundberg. Han har ju haft en biroll i Solsidan men här är det han som är huvudpersonen. Som chef för Svensk kontorshygien AB får han fritt spelrum och det kan bara bli superbra.
2. Björn Gustavsson. Kan bli hans stora comebacken fyra år efter melodifestivalen. Spelar Gareth Keenans roll från den brittiska upplagan som chefens odrägliga assistent. Kan passa perfekt.
3. Seriens upplägg. Av det lilla jag läst så verkar upplägget vara precis samma som originalet med en dryg chef, en underhuggare som vill vara chef, en lite smånördig kille som är kär i receptionstjejen. Hoppas hoppas att det kommer ett "Julfesten" avsnitt. Ni som sett serien vet jag menar, ni andra får hyra en DVD eller nåt och kolla, världsklass!
4. Kim Sulocki. Ingen av mina favoriter alls, hans roll i Rederiet kanske inte går till historien men han är ju ändå Svampbob Fyrkant (eller iaf rösten). Vi får se hur kul han kommer att vara i en sån här komedi.
5. Manusförfattarna. Det är till viss del samma personer som gjort Solsidan som ansvarar för detta projekt. Den serien är ju ganska rolig och har de samma fingertoppskänsla nu så borde det bli riktigt riktigt bra.

Nya listor under helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar