Summa sidvisningar

2012-02-18

Leksand

Idag kom schlagerspektaklet till Leksand för tredje gången. De andra två tillfällena(2006, 2009) så har jag försökt att få tag på biljetter men inte lyckats. I år så försökte jag inte ens.. Tidigare år så känns det som om sändningarna har gjort lite reklam dör orten men denna gång så var det ingenting. Inga vyer över Siljan, inga knätofsar, ingen Jonas Bergqvist, ingenting. Det tycker jag så klart var lite synd. Man är ju lite hemmakär och vill ha så mycket reklam för staden som möjligt. Tänker inte kommentera dagens sändning någonting alls, förutom med en kort kort kommentar... Vilket jävla skämt! Och jag går istället till listan då jag ska göra det produktionsbolaget missade att göra, hylla Leksand!! Här kommer listan med fem saker som gör Leksand till en sån himlans bra plats!

1. Hockelaget. Ok den senaste tioårsperioden har varit en känslomässigt bergochdalbana men laget kommer alltid vara laget nummer ett för mig. Egentligen de enda som jag bryr mig om i sportens värld. Och i år så finns det stora chanser till ett lyckat återtåg!
2. Lugnet. Alltid när man kommer upp till Leksand så fylls man med lugn. Det blir helt enkelt en mer harmonisk tillvaro.
3. Människorna. De allra flesta är trevliga. Man hälsar, pratar lite, fast men egentligen inte vet vem det är. man tar sig tid till varandra.
4. Siljan. Det är så otroligt fint vid Siljans strand. Jag kan sitta i evigheter nere vid vattnet och bara njuta av lugnet och den fina utsikten. Enda nackdelen är att det är så jävla kallt i vattnet.
5. Naturen. Det är så troligt fina omgivningar med skogarna, bergen och Dalälven som flyter igenom allt. Otroligt fint.

Ja nu har jag hyllat klart för idag. Hoppas att jag hinner skriva lite imorgon också, har en del på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar