Summa sidvisningar

2012-02-20

Riktigt usla melodifestivallåtar

Jag hade ju tänkt att det skulle bli en del melodifestivallistor under dessa veckor som spektaklet håller på. Det har visserligen blivit några stycken men jag hade nog tänkt att det skulle blivit lite fler. Men (tyvärr) jag har inte alls känns som om det har varit så mycket att skriva om. Årets tre första deltävlingar har varit mer än lovligt svaga. Kanske inte så många totala kalkoner (som jag ska ranka lite senare) men heller inga riktigt bra låtar utan en jämntjock massa där man verkat satsa mer på koreografi och annat istället för att se till att själv bidraget är bra. En deltävling kvar med många kända ansikten, får se om det höjer kvalitén. Hur som helst så tänkte jag lista några riktiga fiaskon som varit med genom åren. Självklart kommer jag missa en massa så ni som läser får gärna kommentera med era "favoriter".

1. Py Bäckman: Magisk stjärna 2010. Oj oj oj vilken usel låt. Jag kom ihåg att jag nästan satt och vred mig i soffan när jag hörde låten. Fick typ 2000 röster och så många var den inte värd. Synd på Py som faktiskt gjort bra låtar tidigare (Stad i ljus, långt härifrån, flera av Nordmans hits)
2. Avengers: När filmen är slut 2000. Fick 0 poäng av juryn. Fick 3000 telefonröster, de som fick näst minst fick 25000 röster. Det säger typ allt.
3. Ann-Louise Hansson och Molle: Sluta 2002. Konstig duo som gjorde konstig låt som inte var nåt att ha. Alls!
4. Christer Björkman Välkommen hem 1999. Ja han vann ju 1992 med Strömstedts Imorgon är en annan dag. Denna var många gånger sämre och uppträdandet, ja det ska vi inte prata om (kolla på youtube...)
5. Photogenique Nattens änglar 1997. Detta år så försökte de hotta upp festivalen med att bjuda in kända textförfattare. Denna låt skrevs av Ace of Base-Jonas. Den måste dock varit nåt som han hittade underst i kalsonglådan för denna låt hade inget av den hitkänslan som Ace of Base faktiskt hade på den tiden. en riktigt usel låt!

Om det inte blir totalt sjukdomskaos så återkommer jag mer under veckan!

1 kommentar:

  1. Du glömde det senaste bidraget Björn Ranelid, ett hån mot alla artister.

    SvaraRadera