Summa sidvisningar

2012-02-14

Whitney Houston

Jag känner redan innan jag skriver detta inlägg att jag är lite ute på hal is. Jag har nämligen lite svårt för detta när man ska hylla de som dör, eller självklart har jag inget emot det, det känna bara lite konstigt när en artist, som i Whitneys fall, varit bespottad under ganska många år. Folk har dissat hennes låtar, skämtat och förskräckts av hennes och Bobby Browns liv. Folk har visslat och t.o.m. gått från hennes konserter och nu ska alla plötsligt hylla henne. Nej det känns lite konstigt. Och det blir än mer konstigt när jag gör samma sak. Jag har iofs inte helt dissat henne men av mina ca 1000 skivor som ligger i lådor på vinden finns inte en enda Houston-skiva. Men när jag idag kollade igenom hennes låtar på Spotify så finns det ju så otroligt mycket bra låtar och det finns faktiskt en speciell låt som jag faktiskt brukar ta med på min lista över bästa låtar.. Hur som helst. Här kommer fem riktigt bra Whitneylåtar.

1. I will always love you (1992). Den stora stora hiten från Bodyguard. Dolly Parton gjorde originalet 1974
2. I wanna dance with somebody (1987). Jag hängde inte med så mycket i popsvängen som ung men jag lyssnade på Trackslistan och denna var med och den kom med på nåt blandband (som är slängt sen länge). Fartig danslåt
3. My love is your love (1999). En "nutida" favorit. Riktigt bra R n´B låt
4. Greatest love of all (1986). An av de stora balladerna som faktiskt håller än idag.
5. Saving all my love for you (1985). Ytterligare en av de populära 80-talsballaderna när hon sjöng gudomligt bra.

Man ska absolut inte skämta om döden och Whitneys öde med droger och annat skit är förstås helt hemskt men jag måste ändå avsluta med ett inlägg från min gamla arbetskompis Position X-Ludde. Så här skrev han på facebook apropå det som hände i helgen:  Kevin Costner hade en uppgift! EN uppgift!!!

Fler listor i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar