Summa sidvisningar

2012-10-05

Heart

Ibland är Spotfiy så otroligt bra att ha. När jag satt å jobbade idag så loggade jag in som alltid för att har lite musik i bakgrunden. Då såg jag bland veckans nyheter att amerikanska rockgruppen Heart tydligen har gett ut en ny skiva här i dagarna. den gruppen är en sån där grupp som jag själv gillar mycket men som jag är ganska ensam om. tror det var min gamla kompis Anders R, som fick mig att börja lyssna på dem i slutet på 80-talet och sen dess så har jag alltid rankat dem högt bland favoritgrupper. den nya skivan lät sådär om man ska vara snäll men de har gjort en hel del odödliga klassiker.
Här kommer en lista över deras bästa låtar:
1. Alone. Den stora balladen från skivan Bad animals. en av de bästa rockballaderna som gjorts. Kom ut 1987 och blev en stor hit och toppade bl.a. billboardlistan
2. Crazy on you. En av de första hitsen. Finns med på den lysande skivan Dreamboat Annie från 1976
3. If looks could kill. Den låten som fick mig att upptäcka bandet. En riktig rockhit från skivan Heart som kom 1985
4. All I wanna do is make love to you. Kanske den låten som gruppen är mest kända för i Sverige. var en stor trackshits 1990. Från skivan Brigade som är en gammal favorit.
5. What about love. Också från skivan "Heart". Ytterligare en klassisk rockballad.

För er som inte har koll på denna grupp, gå in på spotify och lyssna in er, det finns många guldkorn!

Nej nu är det läggdags, fler listor i helgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar