Summa sidvisningar

2012-10-30

Ny musik

Det här med att köpa skivor har jag skrivit om flera gånger tidigare. Jag har insett att jag nog aldrig mer kommer köpa en skiva till mig själv om det inte är Kent eller Gessle-relaterat. Kanske kanske skulle jag köpa en Håkan Hellström-skiva. Det som är synd med det är ju att man missar att lyssna på en massa bra musik i bilen men med tanke på pengar som sparas så känns det ändå rätt. Nu blir det istället mycket spotifylyssnade när jag sitter och planerar på eftermiddagar och kvällar och när jag är ute och springer. Oftast så lyssnar jag på playlists med olika favoritgrupper men ibland tar jag mig tid till att lyssna på nya skivor och här kommer en lista på vilka skivor som "snurrat" mest på datorn/mobilen.

1. Petra Marklund- Jäklar va bra den är, Petras första helsvenska skiva. Hon sjunger bra, låtarna är grymma och det är en skön lugn laidback stil på detta album. Singeln Händerna mot himlen och Sanningen är bästa låtar.
2. Sarah Dawn Finer. En av Sveriges bästa kvinnliga röster men hon har väl saknat riktigt bra låtar men nu har Mauro Scocco komponerat ihop en riktigt bra skiva. Sköna softa låtar från början till slut.
3. Linnea Henriksson.Hon var med i Idol för nåt år den och då la jag inte så mycket märke till henne men hennes skiva är faktiskt bra. Lugna melodiska poplåtar som håller bra. Lyckligare nu har hörts mycket på radio och är en av många bra låtar.
4. Så mycket bättre säsong 3. Bara ett program som sänts än så länge men det är alltid kul att se och höra artisternas tolkningar av låtarna. Bäst första avsnittet var Miss Lis Här kommer natten.
5. Filip och Fredriks podcast. Ja det här är ju ingen skiva men för er som har missat så finns nu världens bästa podcast med Sveriges två bästa underhållare på Spotify!

Skål och tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar