Summa sidvisningar

2012-10-28

löpning

Idag var det comeback i tävlingsspåret efter en massa års uppehåll. De senaste två åren så har jag sprungit ganska mycket så jag tänkte att jag skulle testa krafterna mot andra. Det gick helt ok, kom fyra i motionsklassen i dagens lopp som var typ 6 kilometer. Största skillnaden mot när jag var en ganska duktig löpare var att jag hade svårt att hålla ett högt tempo och sen kunna växla upp ytterligare. När jag försökte det idag så tog krafterna slut och jag tappade en del tid på slutet.. Hur som helst så kommer här ett gäng anledningar till att det var kul att tävla igen.
1. Skönt att ta ut sig ordentligt. När jag springer själv så tar jag sällan ut mig själv. Jag springer på i ett ok tempo utan att krama ur de sista krafterna. Men nu när det var tävling så var det underbart att känna blodsmaken i munnen och känna att benen knappt orkar något mer..
2. Spänningen innan. Även om jag inte kan direkt säga att jag var supernervös innan så var och är det ändå ett litet spänningsmoment när man står på startlinjen och inte har nån aning om hur fort de andra springer och hur fort man själv kommer att springa.
3. Känslan när det gått bra. Nu gick det inte superbra, hade gärna sprungit lite fortare och hängt med de första men oavsett så är det otroligt skönt när man passerat mållnjen och vet att man gjort ett superbra lopp.
4. Kul att testa styrkan mot andra. När man springer själv så är det ibland svårt att veta hur bra man är och det kan vara svårt att motivera sig men i dueller mot andra så lever man upp.
5. Bra att ha ett slutmål. Även om jag inte har tränat på nåt speciellt sätt inför loppet så har det varit kul att ha nåt att se fram emot alla kalla och mörka träningskvällar. Nu hoppas jag på att snön kommer snart så det blir lite skidåkning i spåret!

Ny vecka och även snart ny månad. Med det kommer det säkerligen flera listor!

1 kommentar:

  1. Grattis Mats jättekul!! Tänk så bra löpning är som sport. Man kan utöva den bara runt knuten. Vi kommer gärna och tittar och hejar nästa gång, om vi får reda på när loppet äger rum.

    SvaraRadera