Summa sidvisningar

2012-10-14

innebandy

Nu är innebandysäsongen igång igen i alla olika serier, både på hög och låg nivå. Det är nu 3 1/2 år sen som jag slutade min långa tränarkarriär och när jag slutade var jag helt övertygad om att jag skulle ta upp det igen något år senare när barnen blivit lite större och tiden räcker till. Nu har jag insett att: 1. Tiden kommer aldrig räcka till och 2. Jag har varit borta för länge nu. Ja jag skulle ju klara av att bli nån slags barn/ungdomstränare men det lockar faktiskt inte så mycket men att komma tillbaka och träna på hög seniornivå, nej det känns absolut inte som om det kommer att hända. Det brukar fortfarande dyka upp en tre-fyra förfrågningar varje höst om olika uppdrag men jag tackar alltid vänligt nej. Fast självklart är det saker jag saknar från tränartiden och det tänkte jag lista idag..

1. Träffa likasinnande människor. Att flera gånger i veckan få umgås med folk som också älskar innebandy och brinner för sporten och att utvecklas. Det var bland det roligaste med att hålla på.
2. Hänga i hallen. Att bara sitta å kolla på match efter match i Allianshallen. Ta en korv på läktaren och sitta å snacka skit med folk. Så många helger som jag tillbringade där, härliga minnen!
3. Planeringen. Något av det som jag tyckte var roligast med "jobbet". Planera träningar, lägga upp femmor till matcherna, lägg upp sommarträning, utvecklingsområden. Kunde sitta timmar på kvällarna och helgerna bara föra att vara så väl förberedd som möjligt.
4. En fast punkt. Det var så skönt att veta att 22-3 kvällar i veckan så var det träning och på helgen så var det match en eller båda dagarna. Man hade nåt som alltid fanns på schemat från augusti till maj. Det var såklart jobbigt att tacka nej till en del andra saker men det var det värt.
5. VINNA. Det klart bästa känslan såklart. Att jobba med ett lag där alla strävar mot samma mål och där man vinner tillsammans. De sista fem åren i min tränarkarriär hade jag den stora lyckan att oftast så vann det laget jag tränade och det finns ingen bättre känsla!


Sen finns det såklart saker som jag verkligen inte saknar, men det får jag ta vid ett senare tillfälle!

Det var allt för denna vecka, fler listor kommer i nästa vecka!

1 kommentar: