Summa sidvisningar

2012-10-24

Snart ledigt

Efter denna vecka så har alla eleverna i skolan en veckas lov. Vi lärare jobbar vidare några dagar i nästa vecka men har faktiskt lite ledigt torsdag och fredag. Perioden mellan skolstarten i augusti och breaket i november är den längsta sammanhängande perioden i skolan utan ledighet för eleverna och det märks både på dem men även på mig. Även om det kan vara dötrist med planerings och studiedagar så ska det bli skönt att slippa allt ljud och liv runtomkring och slippa sitta på kvällarna och planera och förbereda. Dagens lista handlar om fem saker som visar på att det är dags för ett litet break.
1. Jag glömmer namn. Brukar aldrig glömma bort vad mina elever heter men nu den senaste veckan har det hänt att jag tappat namn på vissa, illa illa.
2. Planeringen går trögt. Trots att jag hittar lite bra musik att ha på när jag jobbar så går det sjukt trögt att komma igång och jag kan stirra framför mig i typ tio minuter med skallen helt tom. Illa det med!
3. Jag blir irriterad för småsaker. Oftast är jag rätt lugn och kan ta det mesta men nu när tröttheten börjar komma så kan jag haka upp mig på småsaker som händer och det är illa.
4. Glömmer och tappar bort. Jag kan vara rätt slarvig i livet men i skolan brukar jag ha järnkoll på det mesta men nu får jag ofta leta efter papper och glömmer bort saker som jag ska säga.
5. Trött trött trött. Ja över allt annat är den akuta tröttheten. Behöver soooooova!

Det var allt för idag. Tack och hej, leverpastej!

1 kommentar:

  1. Usch, usch, detta är illavarslande. Försöka att bryta tidigare på kvällarna nu under denna vecka, när planeringarna ej behövs.

    SvaraRadera